Aутор текста Administrator
|
16 септембар 2022
Поводом Међународног дана писмености школски библиотекар у коорелацији са наставницом математике реализовао је радионицу у 8.разреду обрадивши статус писмености,врсте писменисти и образовања на глобалном нивоу.
Ученици су упознати да је Организација Уједињених нација за образовање, науку и културу (УНЕСКО) прогласила је 8. септембар за Међународни дан писмености 1967. године, да би се сваке године, бар на тај дан, истакла важност читања и писмености, како у животу појединца, тако и друштва у целини. Општом декларацијом о људским правима из 1948. године признато је право на образовање, а тиме и право на писменост.
Циљ обележавања овог датума је да се сваке године међународна заједница подсети на статус писмености и образовања одраслих на глобалном нивоу, односно да се упозори на проблем неписмености, који и даље постоји у већем делу света. Подаци о писмености говоре да у свету има око 900 милиона неписмених, док у Србији има око 850.000 становника или нешто мање од 14 одсто популације без дана школе или са неколико разреда основне школе. Потпуно неписмених у Србији има више од 165.000 становника. Са високим образовањем у Србији је нешто више од 650.000 становника, што је скоро 11 одсто. Компјутерски је неписмено више од 50 одсто становништва Србије. ПИСА истраживање (највећа међународна провера постигнућа ученика) показало је да ученици у Србији постижу резултате испод просека. Ученици не познају довољно граматику, правопис, а лексички фонд је сиромашан. Међу младима је изражена употреба жаргонизама и страних речи, посебно англицизама.
Милијана Бољановић, библиотекар